L'arrencada del ferrocarril a Barcelona, 1800-1850

L'arrencada del ferrocarril a Barcelona, 1800-1850. Del canal en sec de la Rambla al carril de Mataró

Editorial:
Ajuntament de barcelona
EAN:
9788491566229
Año de edición:
Materia
HISTORIA
ISBN:
978-84-9156-622-9
Páginas:
328
Encuadernación:
TAPA DURA
Idioma:
CATALAN
Ancho:
160
Alto:
240
Disponibilidad:
DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días)
Colección:
Pòsits

Descuento:

-5%

Antes:

25,00 €

Despues:

23,75 €
IVA incluido
Comprar

Ferran Armengol, amb un estil narratiu, quasi detectivesc, aborda els orígens del ferrocarril a Barcelona a partir de moltes fonts documentals, situant-lo en el marc de les circumstàncies polítiques, socials i econòmiques de la primera meitat del segle XIX. La inauguració de la línia ferroviària de Mataró, l’any 1848, representa l’entrada a l’era del ferrocarril de Barcelona i, per extensió, de tota la península Ibèrica. Tanmateix, ja  l’any 1800 s’havia assajat a la mateixa Rambla un sistema de transport sobre carrils, el “canal en sec”,  concebut pel científic barceloní Francesc Salvà i Campillo com a alternativa als canals de navegació. El canal en sec de Salvà i el “carril” de Mataró són, doncs, les fites que emmarquen  l’arrencada del ferrocarril a Barcelona, per bé que revelen els contrastos que experimentava la ciutat mentre Europa i Amèrica vivien la revolució del transport dels segles XVIII i XIX. L’experiment de Salvà s’avançava quatre dècades al debat sobre la substitució dels canals de navegació pel ferrocarril. El Barcelona-Mataró, en canvi, es va construir amb tecnologia i capital importats d’Anglaterra i va arribar quan pràcticament tots els països d’Europa occidental havien posat en marxa les seves primeres línies ferroviàries. Sens dubte, aquest decalatge deriva de la crisi econòmica i política de la Barcelona d’aquell temps però no és menys cert que aquestes iniciatives mostren una societat oberta al món, connectada amb els mitjans científics i intel·lectuals europeus i relligada amb altres ciutats d’Europa i Amèrica a través del comerç marítim. Ben mirat, que  Barcelona fos testimoni d’un experiment precursor del ferrocarril i també de la primera línia ferroviària de la península Ibèrica no és pura coincidència.

Otros libros del autor en Libreria Nenos Nais

  • Banco europeo de reconstruccion y desarrollo -5%
    Titulo del libro
    Banco europeo de reconstruccion y desarrollo
    Armengol i Ferrer, Ferran
    Atelier editorial
    El Banco Europeo de Reconstrucción y Desarrollo fue la primera -y a la  postre, única- organización internac...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 dias..)

    39,00 €37,05 €

Materia en Libreria Nenos Nais

Ajuntament de barcelona en Libreria Nenos Nais

  • SKETCHING BARCELONA -5%
    Titulo del libro
    SKETCHING BARCELONA
    Lapin
    Ajuntament de barcelona
    Tant si coneixes Barcelona com si no, aquest diari visual de la capital catalana et submergeix en els seus carr...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días)

    19,95 €18,95 €

  • Picasso y su colección -5%
    Titulo del libro
    Picasso y su colección
    Picasso, Pablo
    Ajuntament de barcelona
    No disponible

    27,98 €26,58 €

  • El distr -5%
    Titulo del libro
    El distr
    Es000000ajuntament De Barce
    Ajuntament de barcelona
    No disponible

    7,00 €6,65 €

  • El moble catalá al monestir de Pedralbes -5%
    Titulo del libro
    El moble catalá al monestir de Pedralbes
    Escudero, Asumpta ... [et al.]
    Ajuntament de barcelona
    No disponible

    12,02 €11,42 €

  • Rita, la neurona -5%
    Titulo del libro
    Rita, la neurona
    Medrano, Andres
    Ajuntament de barcelona
    No disponible

    3,00 €2,85 €